Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
18/04/2024 14:30:38

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Innovació Educativa

Robòtica i programació

Els més petits i els joves de Sant Feliu van poder participar en diversos esdeveniments i experiències educatives relacionades amb l’ensenyament de la programació i la robòtica a primària i secundària com, per exemple, la participació en iniciatives o companyes globals com l’Hour of Code o l'Scratch Day per a aprendre pensament computacional.

Es tractava de "jugar a programar, programar jugant".

Aquesta promoció del pensament computacional, la creativitat i la innovació permetien que joves de la nostra ciutat poguessin escriure les seves primeres línies de codi o desenvolupar la seva primera aplicació mòbil, ja que la idea era facilitar una introducció a la programació, d'una manera divertida i creativa, a través del lloc web de Code.org o participant en tallers presencials de Scratch com el que va realitzar la seu local de la UOC el 2013 i 2014.

L’objectiu consistia en treballar de forma conjunta des de la comunitat educativa local, i amb el suport i complicitat dels espais digitals públics, perquè l'ensenyament de la programació augmenta la motivació, millora l'autonomia i fomenta la creativitat dels estudiants, a més de preparar-los per a un mercat laboral que cada vegada demana més professionals en l'àrea de les TIC.

Aprendre a programar ens ajuda a entendre com funcionen els dispositius tecnològics i a interactuar amb ells per explorar les nostres idees i construir diferents coses. Mitjançant les activitats de programació els nens i joves desenvolupaven des de històries animades a videojocs, passant per simulacions de models científics o projectes d'art multimèdia, mentre adquirien les bases del pensament lògic, matemàtic i computacional, robòtica i automatismes... i molt més.

A més de capacitar en resolució de problemes, degut a que els/les participants treballaven per projectes de manera col·laborativa, permetia desenvolupar habilitats comunicatives i, el que és més important, fomentava la creativitat i potenciava l'autoestima. I tot això jugant i molt motivats!

Voleu introduir la programació, el codi, la robòtica, el disseny d'aplicacions mòbils i altres tecnologies creatives (Arduino, Scratch...) als infants i joves i no sabeu per on començar? Voleu conèixer més activitats adreçades als més joves per tal que aprenguin les bases de la programació? Voleu dissenyar i crear una activitat d'introducció a la programació, d'una manera divertida i creativa? Sou una escola, un AMPA o un grups d'estudiants amb ganes de fer un taller de coding? Organitzeu un amb nosaltres!

 

Salta a la part superior