Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
29/03/2024 02:36:44

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

El Ple aprova un nou model de servei d'atenció domiciliària

20/07/2021
Lectures: 1147
El Ple aprova un nou model de servei d'atenció domiciliària

El ple extraordinari de juliol, celebrat en sessió telemàtica el dilluns 19, va aprovar l'encàrrec per a la gestió del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) de l'Ajuntament de Sant Feliu a la Fundació S21, del Consorci de Salut i d'Atenció Social de Catalunya com a mitjà propi. El punt, inclòs en l'àrea de Drets de Ciutadania i Polítiques Socials, es va aprovar amb els vots de l'Equip de govern i Ciutadans, el vot en contra de PSC, Veïns per Sant Feliu i el regidor no adscrit, i l'abstenció de Tots Som Sant Feliu.

La regidora Flàvia Reina va agrair a tota l'oposició la seva implicació i va explicar que l'encàrrec es fa amb l'objectiu de tenir un servei d'atenció domiciliària de qualitat que reculli i s'adapti a les noves necessitats i inquietuds que han sorgit, tant dels usuaris com de les treballadores.

Davant les necessitats emergents, aquest encàrrec pretén assolir un seguit de reptes per crear un nou model de Servei d'Atenció Domiciliària, entre els quals destaquen la integració amb els serveis bàsics d'atenció social, la flexibilitat en la gestió i l'organització de l'atenció directa, així com la proximitat i atenció centrada en la persona.

A més, pretén garantir l'estabilitat pel que fa al personal d'atenció, assegurar la competència i capacitat per desenvolupar les seves activitats i incorporar millores tècniques i tecnològiques per augmentar la qualitat del servei, garantint una millora en el servei quant a l'eficiència, eficàcia i sostenibilitat. L'eficiència per tal de garantir la millor relació qualitat-preu que permetrà produir un millor servei, amb més control, més proper als valors i línies estratègiques de Serveis Socials i amb el cost real i ajustat a les necessitats; eficaç, per tal que els encàrrecs que l'Ajuntament realitzi d'execució obligatòria que consideri més oportuns siguin per proveir un servei de qualitat. Finalment, es considera que la prestació del servei del mitjà propi ho fa més sostenible tant a nivell econòmic, com social i ambiental.

La vigència d'aquest encàrrec serà del 7 de setembre de 2021 fins al 30 de juny de 2025. Per al període del 7 de setembre al 31 de desembre de 2021 es preveu una despesa de 285.293,79 euros, i per al període de l'any 2022 es preveu una despesa de 915.448 euros.

Els i les diferents representants van expressar la seva opinió en un debat controvertit. La portaveu del PSC, Lourdes Borrell, va posar en valor un servei important per a la ciutat, així com la feina de les treballadores, però va justificar el seu vot contrari en el seguiment, ja que considera que no han pogut participar. La portaveu de Ciutadans, Elisabet Valencia, va explicar que els polítics no són qui s'han de preocupar dels temes jurídics i va assegurar que el model que presenta el Consorci és interessant, s'adequa al municipi i hi ha més d'un centenar d'entitats i organitzacions que l'avalen. Núria Carrera, de Tots som Sant Feliu, va explicar que l'opció més transparent per gestionar el SAD seria fer un concurs. El representant de Veïns per Sant Feliu, Silvestre Gilaberte, va manifestar que, malgrat el seu vot en contra, continuaran aportant esforç i dedicació per la importància que té aquest servei per a la ciutadania. El regidor no adscrit, Xavier Alegre, va assegurar que aquest encàrrec constitueix una "vulneració de la llei de contractes de l'administració pública" i va lamentar el seu vot en contra per la importància que té aquest servei per a la ciutadania. L'alcaldessa va tancar el debat assegurant que "som conscients que es tracta d'una decisió amb controvèrsia, però fem un pas endavant per millorar l'atenció a la ciutadania i la situació de les treballadores del SAD".

En l'àrea de Govern Obert i Serveis Generals el consistori va aprovar l'adequació d'una plaça de personal eventual a la plantilla municipal per assessorar l'alcaldia i la Sindicatura municipal de Greuges. El punt es va aprovar amb els vots de l'Equip de Govern, PSC i el regidor no adscrit, l'abstenció de Tots Som Sant Feliu i Ciutadans, i el vot en contra de Veïns per Sant Feliu. L'alcaldessa, Lídia Muñoz, va explicar que les dades estudiades pel Govern determinen que es requereix d'una coordinació i col·laboració amb la Sindicatura de Greuges per reforçar la garantia dels drets de la ciutadania, per tal de rebre assessorament en la millora del control de l'activitat de l'Administració local i per tal de garantir els objectius de proximitat entre l'Ajuntament i la ciutadania, i d'eficàcia en la prestació dels serveis públics. També en la implementació i avaluació de l'impacte de les polítiques públiques vinculades a la garantia dels drets bàsics i de ciutadania i a l'atenció social, recollides en la Planificació estratègica municipal.

En la mateixa àrea també es va aprovar el reconeixement extrajudicial de crèdit de 14 operacions comptables corresponents a diferents factures, amb els vots a favor de l'Equip de govern, l'abstenció de Tots Som Sant Feliu i el vot en contra de la resta de grups i del regidor no adscrit.

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior