Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
29/03/2024 09:44:07

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

El Servei de mediació municipal continua millorant la convivència a Sant Feliu

18/01/2022
Lectures: 882
El Servei de mediació municipal continua millorant la convivència a Sant Feliu

L'Ajuntament reivindica divendres 21 de gener, Dia Europeu de la Mediació, l'aposta per les mesures de convivència i el treball des de la sensibilització per resoldre els conflictes a través del Servei municipal de mediació ciutadana. Aquest servei gratuït, que actua com a sistema alternatiu per resoldre els conflictes de convivència que es poden generar entre veïns i veïnes, empreses o entitats en el dia a dia, es caracteritza per la intervenció de diferents persones expertes en la mediació. Els i les professionals que l'administració posa a disposició de la ciutadania, amb el suport de la Diputació de Barcelona, actuen de manera imparcial, ajudant a establir ponts de comunicació entre les parts implicades.

El Servei de mediació va gestionar 85 casos durant l'any 2021, 62 dels quals van correspondre a noves sol·licituds de mediació, i va facilitar que 144 persones participessin en la resolució de conflictes dels que formaven part. Es calcula que el nombre aproximat de persones que finalment es van veure beneficiades d'aquestes intervencions va superar les 800 ciutadanes i ciutadans.

Un any més es demostra com és de necessària la mediació en l'àmbit de la convivència veïnal, especialment per gestionar situacions derivades de la pandèmia. En el darrer exercici el nombre de conflictes veïnals atesos relacionats amb les molèsties per sorolls ha augmentat un 62% respecte l'any 2020, sent aquesta la principal causa de sol·licitud del Servei de mediació per segon any consecutiu. Entre les casuístiques més comunes també hi ha les dificultats veïnals de relació o comunicació, i els conflictes associats a les obres.

Comunicar i sensibilitzar per garantir la convivència

El treball del Servei municipal de mediació ciutadana va més enllà de facilitar espais, tant físics com virtuals, perquè la ciutadania resolgui els seus conflictes de forma assistida pel personal tècnic de mediació i convivència. Una part important de la seva feina se centra en les tasques de divulgació d'una cultura de pau i de comunicació no violenta de forma transversal a tot Sant Feliu.

Aquesta tasca de sensibilització complementa l'aposta de l'Ajuntament per treballar per un Sant Feliu on la convivència i la cohesió social esdevenen punts claus del benestar de la ciutadania. Així s'estableix en els compromisos que el Govern va reflectir en el Pla d'Actuació del Mandat, integrant en aquesta feina de sensibilització altres mesures que s'estan impulsant com la Xarxa antirumors, la Taula de convivència o el pla de treball de les informadores de carrer, entre d'altres.

El Servei de mediació al detall

Qualsevol persona física o jurídica, empadronada, resident o radicada a Sant Feliu de Llobregat pot sol·licitar una mediació a través de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (edifici de Can Ricart, plaça de Lluís Companys, 1), o per via telemàtica mitjançant aquest tràmit.

El Servei de Mediació Ciutadana va ampliar al setembre el seu horari d'atenció en 10 hores, passant de 30 a 40 hores setmanals per donar un millor servei a la ciutadania. El servei atén, sempre amb cita prèvia, dilluns i dimecres, de 10 a 14 h i de 15 a 20 h, i els dijous de 10 a 14 h, per mediar en qualsevol d'aquests conflictes:

  • Conflictes veïnals
  • Conflictes de l'espai públic
  • Conflictes en l'àmbit educatiu
  • Conflictes vinculats amb activitats econòmiques
  • Conflictes familiars
Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior