Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
24/04/2024 16:58:13

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Seu electrònica
Catàleg de tràmits

Seu electrònica - Catàleg de tràmits

Dades informatives

Mediacions en matèria de consum (OMIC)

L'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor (OMIC) és un servei municipal gratuït que ofereix l’Ajuntament el qual té per objectiu defensar els drets de les persones consumidores, oferint informació, orientació i mediació en la resolució de conflictes relacionats amb el consum. 

Aquest tràmit us permet:

  • Fer una consulta o demanar assessorament.
  • Iniciar un procés de mediació.
  • Adjuntar documentació addicional a un expedient ja iniciat.
  • Formular al·legacions i sol·licitar la derivació de l'expedient, si s'escau. 

Com es fa?

Per Internet

Mitjançant el tràmit electrònic que trobareu en aquesta mateixa pàgina i que també us permetrà concertar cita prèvia amb l'OMIC, si inicieu un procés de mediació o demaneu assessorament.

Presencialment

 A l'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb aportació de tota la documentació necessària.

Qui ho pot demanar?

Persones consumidores residents i empadronades a Sant Feliu de Llobregat, que actuen en el marc de les relacions de consum per al seu ús particular en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional

Quan es pot fer?

Abans d'iniciar la mediació és convenient haver fet, prèviament, la reclamació a l'empresa amb la que s'ha produït el conflicte.

Documentació que cal

  • Full oficial de reclamació o reclamació prèvia (escrit a l’empresa que es reclama, correu electrònic...)
  • Factures i/o rebuts sobre el servei o producte contractat o adquirit
  • Contracte, díptics, flyers informatius, missatges i qualsevol altre document que considereu pertinent per fonamentar la mediació.

Requisits previs

Els requisits per poder sol·licitar una mediació de consum són:

  • Que el conflicte sigui fruit d'una relació de consum.
  • Haver realitzat reclamació prèvia a l'empresa. Aquesta disposa d'un mes per contestar.  Si no ho fa o la resposta no és satisfactòria es pot iniciar la mediació.
  • Presentar tota la documentació necessària per fonamentar-la conjuntament amb la sol·licitud de mediació.

Sentit del silenci administratiu

No aplica

Preus

Gratuït

Tramitació en línia
DisponibilitatTítoldataIniciTramitaciodataFiTramitaciodatesdisponibilitat
Disponible actualmentPresentació d'al·legacions en un procés de mediaciótramitar
Requisits per a la tramitació en línia
Requisits per a la tramitació en línia
 
Salta a la part superior