Coronavirus

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
18/04/2024 08:28:14

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Informació institucional sobre el coronavirus

Decret per aprovar la pròrroga de la vigència del Decret d'alcaldia número 858/2020 de 13 de març, en el que se suspèn l'execució del diferents contractes administratius així com el tancament de les instal·lacions on té lloc l'execució d'aquests contractes.

  • Número de Decret: 1.169 de 17 d'abril de 2020
  • Departament: ASSESSORIA JURIDICA
  • Número d’expedient: G0692020000006
  • Número de registre: X2020002503

Vist el decret d’alcaldia número 858/2020 de 13 de març, en el que es va aprovar establir la suspensió de l’execució dels contractes administratius que a continuació es relacionen per un termini de 15 dies subjecte a revisió, així com el tancament de les instal·lacions on té lloc l’execució dels esmentats contractes pel termini.

  • Contractació del servei públic de gestió i explotació del complex de piscines cobertes municipals.
  • Servei integral de gestió i funcionament de l'Escola Bressol municipal Ginesta.
  • Acolliment, reforç educatiu, espais familiars i casal d'estiu dels centres educatius 0-3.
  • Servei de cuina a les escoles bressol municipals de Sant Feliu de Llobregat.

Atès que la suspensió dels contractes es preveu en RDL 8/2020 de 17 de març de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del Covid-19 i el Decret Llei 7/2020 de 17 de març de mesures urgents en matèria de contractació pública modificat pel Decret Llei 8/2020, de 24 de març, de modificació parcial del Decret llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència, de transport públic i en matèria tributària i econòmica, i d'adopció d'altres mesures complementàries, publicat en el DOGC en data 25/03/2020, així com en l’article 208 de la LCSP, essent que fruit d’una interpretació integradora i teleològica de les normes, en vinculació amb el preàmbul del RD i del DL es considera aplicable també als contractes patrimonials i els contractes administratius privats que quedin suspesos per no poder-se executar amb motiu de la crisis sanitària. Sent que s’han efectuat les corresponents actes de suspensió del contracte amb cada contractista.

Atès que l’actuació municipal ho és en el marc d’actuació del Pla d’Actuació del PROCICAT per pandèmies, aprovat per Acord GOV/30/2010, del 23 de febrero, i modificat per Acord del Govern de la Generalitat de Catalunya 40/2020, de 3 de març, pel qual passa a denominar-se Pla d'actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc, així com del document de Recomanacions per als municipis en el marc del Pla d’Actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc, del Servei de Protecció civil del Departament d’Interior, i de les diferents Resolucions i Acords del Govern i Departaments de la Generalitat, per la qual s'adopten mesures complementàries per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2. Mesures d’aplicació des de les 0,00 hores del dia 14 de març de 2020, amb una vigència mínima de 15 dies, aprovades pel al Reial Decret 463/2020 de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma, per a la gestió de la situació creada por el COVID-19, modificat pel Reial Decret 465/2020, de 17 de març, que es complementa amb normes posteriors. Estat d’alarma que ha estat prorrogat per Resolució Congrés Diputats de 25/03/2020 (BOE 28/03/2020), de pròrroga de l’estat d’alarma, fins les 00 hores del 12/04/2020 i per Resolució Congrés Diputats de 09/04/2020 (BOE 11/04/2020), de pròrroga de l’estat d’alarma, fins les 00 hores del 26/04/2020 i susceptibles de revisió en coherència amb la situació epidemiològica de cada moment.

Vist el que es preveu a la normativa vigent, constituïda en un corpus jurídic en el qual les Administracions Públiques han de fixar la seva actuació per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, que es troba essencialment en la Llei Orgànica 4/4981, d’1 de juny, dels estats d’alarma, excepció i setge; el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19, modificat pel Reial Decret 465/2020, de 17 de març; els RRDD 476/2020, de 27 de març, i 487/2020, de 10 de abril, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, i les Resolucions del Congrés Diputats de 09/04/2020, d’autorització de les pròrrogues de l’estat d’alarma, la última fins les 00 hores del 26/04/2020; el Reial Decret-llei 7/2020, de 12 de març, s'adopten mesures urgents per respondre a l'impacte econòmic del COVID-19, modificat pel Real decret-llei 8/2020, de 17 de març; el Reial Decret-llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19; el Reial Decret-Llei 9/2020, de 27 de març, pel qual s’adopten mesures complementàries a l’àmbit laboral, per mitigar els efectes derivats del COVID-19; el Reial Decret-Llei 10/2020, de 29 de març, pel qual es regula un permís retribuït recuperable per a les persones treballadores per compte aliè que no prestin serveis essencials, per tal de reduir la mobilitat de la població en el context de la lluita contra el COVID-19; el Reial Decret-Llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic, per fer front al COVID-19. I la normativa dictada per la Generalitat amb afectació en l’àmbit de contractació, el Decret Llei 6/2020, de 12 de març, de mesures urgents en matèria assistencial, pressupostària, financera, fiscal i de contractació pública, per tal de pal•liar els efectes de la pandèmia generada pel coronavirus SARS-CoV-2; el Decret Llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència, de transport públic i en matèria tributària i econòmica; el Decret Llei 8/2020, de 24 de març, de modificació parcial del Decret llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència, de transport públic i en matèria tributària i econòmica, i l'adopció d'altres mesures complementàries; el Decret-Llei 11/2020, de 7 d'abril, pel qual s'adopten mesures econòmiques, socials i administratives per pal·liar els efectes de la pandèmia generada per la COVID-19 i altres de complementàries; l’Acord de Govern de la Generalitat ACORD GOV/54/2020, de 27 de març, pel qual s'acorda la suspensió dels contractes d'obres de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, amb l'objectiu de reduir riscos de propagació del COVID-19, normes autonòmiques que si bé en part dón d’aplicació únacimetn per mla GEermaltiat i el seu sector públic, orienten l’actuació de les Administracions locals a Catalunya i ACORD GOV/57/2020, de 12 d'abril, pel qual s'aprova l'estratègia d'actuació, davant de les noves mesures de restricció de l'activitat laboral aplicables a partir del 14 d'abril, per tal de contenir la pandèmia generada per la COVID-19.

Vista el que es preveu a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.

Vist el que es preveu a l’article 21.1.a), d) i m) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril de Bases de règim local, que atorga a l’alcaldia la direcció del govern i l’administració municipal, dels serveis i obres municipals, i l’adopció de mesures necessàries i adequades en situació de greu risc, en relació amb l’article 53.1.b), d) i m) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de Règim local de Catalunya, i normes concordants.

Atès que aquesta facultat, en relació als contractes de Servei integral de gestió i funcionament de l'Escola Bressol municipal Ginesta; Acolliment, reforç educatiu, espais familiars i casal d'estiu dels centres educatius 0-3; i Servei de cuina a les escoles bressol municipals de Sant Feliu de Llobregat, està delegada en la Junta de govern local, per Decret d’alcaldia amb referència 2019/2268, de data 19 de juny de 2019, de delegació d’atribucions de caràcter resolutiu a la Junta de Govern local, i nomenament dels seus membres. Sent que en relació a la Contractació del servei públic de gestió i explotació del complex de piscines cobertes municipals, l’òrgan competent és el ple municipal per import i durada del contracte, motiu pel qual ha de procedir a la ratificació, convalidant-la, de la suspensió que es resol.

Vist el que es preveu als articles 53.3 i 54 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril que aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i l’article 10 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim jurídic del sector públic, en relació a les delegacions de l’alcalde en la Junta de govern local i l’avocació de la mateixa per part de l’òrgan titular de la competència delegada, donant compte a l’òrgan delegat.

Per tot l’exposat aquesta Alcaldia en ús de les facultats que té atribuïdes legalment

RESOLC

  • PRIMER: Aprovar la pròrroga de la vigència del Decret d’alcaldia número 858/2020 de 13 de març, en el que se suspèn l’execució dels contractes administratius que a continuació es relacionen, així com el tancament de les instal·lacions on té lloc l’execució d’aquests contractes:
    • Contractació del servei públic de gestió i explotació del complex de piscines cobertes municipals.
    • Servei integral de gestió i funcionament de l'Escola Bressol municipal Ginesta.
    • Acolliment, reforç educatiu, espais familiars i casal d'estiu dels centres educatius 0-3.
    • Servei de cuina a les escoles bressol municipals de Sant Feliu de Llobregat.
  • SEGON: Establir que la pròrroga referida al punt primer té efectes des de l’endemà a la data de venciment de la vigència dels 15 dies de suspensió establerts al mateix decret número 858/2020 de 13 de març i romandrà mentre duri la vigència de l’estat d’alarma i les seves possibles pròrrogues declarades pel Consell de Ministres i autoritzades pel Congrés de Diputats.
  • TERCER: Ratificar el punt primer de la present resolució, en allò relatiu a la suspensió de l’execució del contracte del servei públic de gestió i explotació del complex de piscines cobertes municipals, per part del Ple municipal.
  • QUART: Donant compte de la present resolució a la Junta de govern local, en relació a l’avocació per aquest acte, en matèria de contractació, que s’efectua. Sent que la ratificació específica pel ple municipal comporta el coneixement del contingut del Decret als efectes del seu coneixement i control.
  • CINQUÈ: Notificar la present resolució a les empreses contractistes i comunicar el present decret a gerència, Tresoreria, Intervenció a totes les direccions d’Àrea, a la Policia, i demès serveis afectats.

Ho mano i signo, a Sant Feliu de Llobregat a la data assenyalada:

Lídia Muñoz Cáceres, l'alcaldessa

En dono fe:

Agustín Recio Romero, secretari

Salta a la part superior