Què és el Registre electrònic
El registre electrònic de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat és l’equivalent, en línia, al registre general presencial.
Les sol·licituds, escrits, o comunicacions rebuts a través del registre electrònic s’integren automàticament en el registre general de l’Ajuntament.
Per presentar una sol·licitud o escrit al registre electrònic, [i obtenir el número de registre d’entrada], cal executar un dels tràmits que es troben al catàleg de tràmits. Tots aquests tràmits permeten annexar documents digitalitzats associats a la sol·licitud.
A cada tràmit la ciutadania trobarà la informació necessària per realitzar-lo correctament i un assistent que seguirà els passos de la tramitació.
Si voleu realitzar algun tràmit específic que no es troba en el catàleg, i només en aquest cas, feu servir el tràmit genèric.
Per tramitar electrònicament és necessari disposar d’un sistema d’identificació i signatura electrònica.
Es poden utilitzar els següents:
Si tramiteu en representació d’una altra persona o una empresa podeu fer servir un certificat digital de representant.
Si necessiteu adjuntar documentació a la tramitació cal que els formats siguis algun dels següents: Microsoft Office, LibreOffice, OpenOffice, Adobe Acrobat PDF, imatges en BMP, JPG, PNG, GIF.
Finalitzada la tramitació, el ciutadà o ciutadana obtindrà un rebut consistent en:
- Còpia autèntica de l’escrit, comunicació o sol·licitud presentada.
- Data i hora de presentació i número d'entrada de registre, i en molts casos el número de l’expedient.
- Quan s’escaigui, enumeració i denominació dels documents adjunts.
La no emissió del rebut o, si s'escau, la recepció d'un missatge d'indicació d'error o deficiència en la transmissió implica que no s'ha finalitzat correctament la tramitació.
A efectes del còmput de terminis en la tramitació electrònica
Important: - La recepció de documents en un dia inhàbil s'entendrà efectuada el primer dia hàbil següent.
- Seran considerats dies inhàbils per al registre electrònic, els declarats festius per a tot el territori estatal, per a l’àmbit territorial de Catalunya, i per al municipi de Sant Feliu de Llobregat.
- El registre electrònic es regirà per la data i l’hora oficials que regeix la seu electrònica.
La presentació de sol·licituds, escrits o comunicacions al registre electrònic tindrà els mateixos efectes que la presentació efectuada per a la resta de mitjans admesos per l’article 16.4 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
D'altra banda, la utilització dels mitjans electrònics comporta les limitacions establertes a la Llei Orgànica de Protecció de Dades de Caràcter Personal i Garantia del Drets Digitals (Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre), i del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en el que respecta al tractament de les seves dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades; i a la resta de normes especifiques que regulen el tractament de la informació.
Subjectes obligats a la tramitació electrònica
D’acord amb la Llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l’Ordenança de Transparència i Administració Digital de Sant Feliu de Llobregat hauran de tramitar obligatòriament per mitjans electrònics amb l’Ajuntament:
- Les persones jurídiques
- Les entitats sense personalitat jurídica
- Qui exerceixi una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat en exercici de l’activitat professional esmentada. En tot cas, dins d’aquest col·lectiu s’hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
- Els empleats de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d’empleat públic.
- Les persones que sol·licitin participar en qualsevol procés selectiu o qualsevol convocatòria de provisió de llocs de personal funcionari de carrera i interí i laboral fix i temporal convocats per l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
- Les persones autònomes.
- Les persones que actuïn en representació de les organitzacions sindicals presents a l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, les que participin en els òrgans de representació, Junta de Personal, Comitè d’Empresa així com també els delegats i les delegades de personal i de prevenció de riscos laborals.
- Les persones adjudicatàries de contractes públics i privats.
Addicionalment, l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat pot establir l'obligació de relacionar-se amb ell a través de mitjans electrònics per a determinats procediments i per a certs col·lectius de persones físiques que per raó de la seva capacitat econòmica, tècnica, dedicació professional o altres motius quedi acreditat que tenen accés i disponibilitat dels mitjans electrònics necessaris.
Avantatges d’utilitzar el registre electrònic
- El registre electrònic permet la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions tots els dies de l’any durant les 24 hores.
- Evita desplaçaments i esperes innecessàries, permetent la tramitació des de qualsevol lloc.
Requisits tècnics
Per a l'accés i utilització del registre electrònic de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat és necessari disposar dels requisits tècnics per a l'ús de certificat digitals.
Suport en la tramitació
- Servei Truca'm: Si necessites ajuda en la tramitació electrònica ens posarem en contacte amb tu dintre de l'horari que et vagi millor.
- Servei Platoon: Si necessites ajuda en la tramitació electrònica en un idioma diferent al català o al castellà descarregat l'aplicació gratuïta Platoon, per a telèfons mòbils Android i Apple, i podràs gaudir de traducció simultània en l'idioma que triïs.
- Servei SVisual: Si necessites ajuda en la tramitació electrònica i tens dificultats auditives.
- També pots trucar al telèfon 936858001 o fer servir el formulari de contacte de la Seu electrònica i de suport a la tramitació.
Marc jurídic