Soterrament

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
27/04/2024 17:57:16

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

El Ministeri de Transports licita per 17,7 milions d'euros la construcció de la nova estació de Sant Feliu

04/12/2023
Lectures: 2206
El Ministeri de Transports licita per 17,7 milions d'euros la construcció de la nova estació de Sant Feliu

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat per 17,7 milions d'euros (IVA inclòs) la construcció de la nova estació de Sant Feliu de Llobregat, que formarà un conjunt amb el tram soterrat i la urbanització en superfície. El projecte forma part de la integració del ferrocarril al municipi, amb una inversió total de 120 milions d'euros.

Les obres de la nova estació de Sant Feliu comptaran amb finançament dels fons NextGenerationEU de la Unió Europea, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Estació de futur 

El projecte de la nova estació comprèn un accés integrat a peu de carrer i un vestíbul a la planta intermèdia i el nivell d'andanes, reservant espais per posar en valor el patrimoni ferroviari de la ciutat.

Les principals actuacions incloses al projecte són:

  • Construcció d'un nou edifici d'accés, amb la planta a nivell de carrer, que es connecta amb l'entorn urbà. Disposarà d'un local comercial i, en aquesta planta, s'allotjarà el principal nucli de comunicació amb els nivells inferiors subterranis, que constarà d'ascensor, escala fixa i dues escales mecàniques.
  • Condicionament de la planta intermèdia, que funcionarà com a vestíbul  principal de l'estació i inclourà els torns d'accés i l'oficina d'atenció al client. Configurat com un espai diàfan a ambdós bandes del vestíbul hi haurà dos nuclis de comunicació vertical cap a les andanes amb una escala fixa, una escala mecànica i un ascensor.
     
  • Condicionament del nivell d'andanes, que comptaran amb un nucli de comunicació cap al vestíbul de la planta intermèdia, zones destinades a l'espera de viatgers i àrees tècniques. Hi haurà dues andanes i en els dos extrems de cada andana s'ubicaran nuclis d'evacuació amb una escala fixa especialment protegida.
     
  • La proposta per a la urbanització de l'entorn de l'estació planteja com a  base d'accés la de vianants i la ciclista, i amb aquesta finalitat es facilitarà l'arribada del transport públic a la plaça de l'Estació. La urbanització contemplarà la instal·lació d'una marquesina amb panells fotovoltaics.
     
  • Preservació de la memòria de l'estació original amb la col·locació al nivell intermedi i d'andanes de vinils d'imatges històriques de l'estació i elements recuperats de l'antiga instal·lació. 

Avenços en les obres del soterrament

Entre els avenços del projecte del soterrament destaca l'excavació en mina (sota terra) del tram soterrat, iniciada al mes d'octubre. Fins ara s'han perforat 71 dels 654 metres d'aquest sector. 

La resta dels gairebé 2 quilòmetres del traçat integrat es realitza mitjançant pantalles, sobre les quals es construeix la llosa de cobertura, de les quals ja se n'han executat més de 850 metres. En aquest àmbit destaca el tram final, situat en la frontera amb el municipi de Sant Joan Despí, on ja han finalitzat totes les pantalles i es realitza l'última llosa superior, al costat de la riera de Pahissa.

 

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior