INSTRUCCIÓ 4/2020-COVID-19
- Expedient: Coronavirus SARS-CoV-2
- Assumpte: Actuacions Pla contingència
Vist el Decret 2020/857, de data 13/03/2020, pel qual es resolen diferents actuacions per tal de contribuir a la contenció del coronavirus SARS-CoV-2:
Primer.- Declarar la fase d'emergència1 amb l'abast determinat pel Govern de la Generalitat de Catalunya d'acord a la referència efectuada als antecedents; fase que s'adaptarà en cada moment a les decisions en el marc del PROCICAT que adopti la Generalitat de Catalunya o per l'Estat en l'àmbit de les seves competències.
Segon.- Determinar, fins a nou avís, la suspensió de l'atenció presencial en tots els equipaments municipals, a partir de les 14h. del divendres, 13 de març de 2020, significant que es continuarà prestant els serveis públics reforçant l'atenció telefònica i per mitjans electrònics.
Tercer.- Establir que per part de l'administració s'habilitaran els mecanismes necessaris per tal de donar resposta i atenció a situacions de vulnerabilitat social, previ informe tècnic favorable, establint com a primera mesura un pla de contingència amb les actuacions següents, que s'aniran ampliant i adequant segons instruccions de
l'Alcaldessa.
En el marc d'actuació del Pla d'Actuació del PROCICAT per pandèmies, aprovat per Acord GOV/30/2010, del 23 de febrer, i modificat per Acord del Govern de la Generalitat de Catalunya 40/2020, de 3 de març, pel qual passa a denominar-se Pla d'actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc.
Vist el que es preveu a la Resolució SLT/737/2020, de 13 de març, per la qual s'adopten mesures complementàries per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2., publicada en Annex al DOGC núm. 8084B de 13/02/2020, a la qual s'ordena el tancament de bars, cafeteries, restaurants i altres establiments de restauració llevat d'aquells que estiguin integrats en un establiment hoteler o en centres sanitaris o socials residencials; així com la suspensió de tota classe d'activitats d'espectacles públics i activitats, en espais tancats altres que els esmentats en les lletres anteriors i en espais oberts; així com la suspensió de les activitats de vetlla de persones mortes per la COVID-19 en instal·lacions públiques i privades; així com la prohibició de totes les batudes de caça i totes les accions de caça col·lectiva, entenent com a tals aquelles en què participin dos o més caçadors, en el territori de Catalunya. Mesura d'aplicació des de les 0,00 hores del dia 14 de març de 2020, llevat de la mesura preventiva establerta a la lletra c) de l'àmbit del transport públic, amb una vigència mínima de 15 dies i són susceptibles de revisió en coherència amb la situació epidemiològica de cada moment.
Vist el que es preveu el R. D. 463/2020 de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma, per a la gestió de la situació creada por el COVID-19, que es complementa amb normes posteriors. Davant l'objectiu municipal de dur a terme una protecció adequada del dret a la salut de tota la ciutadania, i en concret de totes les empleades i empleats públics, en el marc legal aprovat pel Govern de l'Estat, i en l'àmbit de la seva competència, per la Generalitat de Catalunya, en relació a una situació d'emergència de salut pública, es motiva la conveniència i necessitat d'intervenir en el funcionament de l'organització dels serveis municipals, per facilitar la limitació de la mobilitat, i el compliment de les mesures per prevenir el contagi, adoptades pel Govern de l'Estat i per la Generalitat de Catalunya, en l'àmbit de la seva competències.
És per la qual cosa, que en base als motius expressats, i la normativa d'aplicació que,
ORDENO:
Primer.- Que a partir de la signatura d'aquesta Instrucció, amb efectes del dia 16/03/2020 i una vigència de quinze dies naturals des d'entrada en vigor del RD 463/2020, totes les empleades i empleats públics, que les seves funcions puguin desenvolupar-se a distancia i disposin dels mitjans necessaris per poder-les desenvolupar, prestaran el servei des del seu domicili en la modalitat de treball no presencial. En aquest sentit, tal i com es va establir a la instrucció interna 1/2020, les persones que no disposin dels mitjans hauran de fer sol·licitud al correu sattrrhh@santfeliu.cat i al superior jeràrquic, indicant les necessitats concretes per poder desenvolupar les seves funcions.
Segon.- Totes les empleades i empleats públics que realitzin funcions que NO puguin ser desenvolupades mitjançant el treball no presencial, hauran de restar als seus domicilis, sense que això comporti cap afectació retributiva. El personal amb funcions de caràcter essencial o crític per al funcionament de l'Ajuntament i la prestació dels serveis bàsics haurà de personar-se a les dependències municipals quan el desenvolupament de les seves funcions així ho exigeixi per indicacions de superior jeràrquic, que podrà establir mesures organitzatives no contemplades en aquesta instrucció.
En tot cas, es considera personal amb funcions de caràcter essencial:
- Gerència, Direccions d'ares i Caps de departaments
- Policia Local
- Serveis socials
- Salut pública
- Protecció civil i prevenció de riscos laborals
- Manteniment de la ciutat
- Atenció ciutadana
- Tecnologies i gestió del coneixement
- Alcaldia
- Secretaria i assessoria jurídica
- Recursos Humans
- Tresoreria
- Intervenció
- Oficina econòmica
- Comunicació
- i aquell altre personal que determinin els òrgans directius per considerar-se necessaris per garantir la continuïtat de les funcions bàsiques desenvolupades pel Departament.
Tercer.- En els casos excepcionals en els que una funció crítica hagi de desenvolupar-se de forma presencial, s'establiran els torns imprescindibles per garantir la prestació del servei i minimitzar al màxim el risc de contagis laborals. La distribució d'aquests torns serà fixada per cada direcció d'Àrea i comunicada per correu electrònic a la Gerència municipal i al Cap del Departament de Recursos Humans.
Quart.- TOTES les empleades i empleats públics sense excepció hauran d'estar disponibles i localitzables i per això en cas de no haver de personar-se en les dependencies municipals hauran de facilitar el telèfon de contacte mitjançant un correu electrònic a l'adreça electrònica: recursoshumans@santfeliu.cat, per atendre qualsevol emergència o necessitat dels serveis i, si fos necessari, reincorporar-se al seu lloc de treball presencial.
Cinquè.- Aquestes mesures de caràcter extraordinari tindran la durada imprescindible per donar resposta a la situació que ha motivat la seva adopció i podran ser revocades o bé modificades per necessitats excepcionals dels serveis i, en tot cas, quan cessin les recomanacions de les autoritats sanitàries. Donat que estem en una situació d'emergència totalment excepcional, demanem implicació i comprensió a totes les treballadores i treballadors
Agraïm la responsabilitat, professionalitat i sentit solidari amb els que de ben segur assumiu les vostres tasques en aquests moments excepcionals.
Lídia Muñoz Cáceres.
L'alcaldessa