Seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
01/11/2024 00:29:07

Idioma

Identificació

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Tramitació electrònica
Tràmits, gestions i registre electrònic

Tramitació electrònica - Tràmits, gestions i registre electrònic

Dades informatives

Comunicació d'inici o modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat

Mitjançant la Comunicació d’inici i modificació substancial d’activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat,  la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica de les incloses en l’annex de la Llei 18/2020,  de facilitació de l’activitat econòmica, (veure columna corresponent a “Projecte tècnic + certificat tècnic”). Cal adjuntar el projecte i certificat tècnics acreditatius del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.

Com es fa?

Mitjançant el tràmit línia disponible en aquesta pàgina.
 
Si es tracta d'un establiment comercial de venda igual o superior a 400 m2 i inferior a 2.500 m2 podeu tramitar alhora:
  • La Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
  • La Comunicació a la Generalitat de Catalunya de les dades de l'establiment comercial.
  • La Comunicació a la Generalitat d'obertura del centre de treball o represa d'activitats
 
A més si es tracta d'un establiment alimentari  afectat pel Real Decret Llei 191/2011 (si escau segons taula adjunta) caldrà que també tramiteu la Declaració responsable en matèria de salut alimentària

Qui ho pot demanar?

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.

Quan es pot fer?

La comunicació d'inici i modificació substancial d’activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat es presenta abans d’iniciar l'activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre que la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.

Documentació que cal

  1. Projecte tècnic signat per un tècnic competent. En cas de tractar-se d'un establiment comercial amb una superfície de venda compresa entre 400 i 2.499 m2, o un establiment comercial singular amb una superfície compresa entre 400 i 4.999 m2, el projecte a més haurà de contenir : a) plànol de situació; b) plànol de la planta de l'establiment en què consti la superfície de venda amb la distribució de l'oferta comercials i c) plànol en què consti la dotació de places d'aparcament mínimes. En el cas que estigui justificada una rebaixa de places d'aparcament, cal disposar de l'informe justificatiu municipal corresponent.
  2. En el cas d'establiments comercials amb una superfície de venda compresa entre 400 m2 i 2.499 m2 o d'establiments comercials singulars amb una superfície compresa entre 400 i 4.999 m2 cal que feu la tramitació mitjançant l'enllaç de l'apartat com es fa?
  3. Certificat del tècnic competent, que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat, d'acord amb el projecte presentat.

Requisits previs

  • Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan correspongui.
  • L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
  • Disposar del projecte tècnic de l'activitat, redactat i signat per un tècnic competent, així com del certificat tècnic justificatiu del compliment de la normativa que regeix l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic competent.
  • Disposar de tots els títols habilitants necessaris per a l’exercici de l’activitat. En el cas d'establiments de comerç al detall d'aliments i begudes; restaurants i establiments de menjar; provisió de menjars preparats, bars i bars-restaurants, podeu comprovar els requisits en matèria de salut alimentària, en el quadre adjunt.
  • En cas que l'activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d'incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010 (veure columna corresponent “Requereix informe previ d'incendis”), de forma prèvia a fer la comunicació cal:
    • Obtenir l'informe previ en matèria d'incendis.
    • Un cop es rebi l'informe previ en matèria d'incendis, s'haurà de contactar amb una entitat col•laboradora de l'Administració per tal d'obtenir el certificat d'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis.
    • Disposar del corresponent certificat de comprovació favorable en matèria d'incendis.
  • Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.

Termini de resolució

No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d'acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l'Ajuntament, l'OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta l'Administració per verificar la conformitat de les dades que s'hi contenen.

Sentit del silenci administratiu

No opera

Preus

Segons l'Ordenança fiscal número 9 - Taxa per a la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i ciutadanes i les empreses a través del sotmetiment a prèvia autorització, llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, i pels controls inicials i posteriors de les activitats.

Altra informació d'interès

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena.

L'Ajuntament podrà incorporar l'activitat en un pla d'inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Tramitació en línia
DisponibilitatTítoldataIniciTramitaciodataFiTramitaciodatesdisponibilitat
Disponible actualmentComunicació d'inici o modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificatAmb autenticacióAmb signatura electrònicatramitar
Requisits per a la tramitació en línia
Requisits per a la tramitació en línia
 
Llocs on es pot realitzar presencialment
Salta a la part superior