Seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
21/11/2024 10:47:39

Idioma

Identificació

Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Normatives municipals
Normatives en elaboració

Normatives municipals - Normatives en elaboració

Formulari principal

Modificació Puntual de Pla General Metropolità en l'Àmbit del Soterrament de les vies

Òrgan responsable:

Departament d’Urbanisme de l’Àrea de Territori, Sostenibilitat i Activitat Econòmica

Problemes que es pretenen solucionar

  • Divisió urbana: Les vies del tren han actuat durant dècades com una barrera física que divideix la ciutat en dues parts, dificultant la cohesió urbana i social entre els barris a banda i banda de les vies. 
  • Problemes de mobilitat: La separació física creada pel traçat ferroviari ha limitat la connexió viària entre barris, especialment per a vianants i ciclistes. El pas a nivell existent suposa un punt de risc per a la seguretat de vianants i vehicles. 
  • Riscos de seguretat: El pas a nivell ha estat històricament una zona perillosa, amb risc d’accidents tant per als vianants com per als vehicles, i representa un obstacle per a una circulació segura i fluïda.
  • Impacte ambiental: El trànsit ferroviari genera soroll i vibracions que afecten negativament la qualitat de vida dels veïns propers a les vies. A més, la manca d'espais verds i l'ús ineficient del sòl limita les oportunitats de desenvolupament urbà sostenible.
  • Desigualtats urbanes: La separació física de les vies ha creat desequilibris entre les dues parts de la ciutat, afectant tant la disponibilitat de serveis com la qualitat dels espais públics.
  • Mancança d’habitatge assequible: Hi ha una creixent necessitat d'habitatge, especialment de protecció oficial, per donar resposta a la demanda de la població, incloent joves i gent gran.

Objectius de la norma

  • Eliminar la barrera física del tren: Recosir la ciutat eliminant la divisió històrica entre els barris a ambdós costats de les vies, millorant la connectivitat i cohesió entre aquests.
  • Millorar la mobilitat sostenible: Crear una nova avinguda central que prioritzi la mobilitat a peu i en bicicleta, fomentant la sostenibilitat i reduint l'ús del vehicle privat.
  • Crear nous espais públics i zones verdes: Transformar l'espai alliberat pel soterrament en parcs, jardins i altres espais de trobada que milloraran la qualitat de vida urbana i l'entorn ambiental.
  • Augmentar l’oferta d’habitatge: Incloure la construcció d'habitatge, tant privat com protegit, per atendre la demanda creixent i garantir l'accés a habitatges assequibles.
  • Fomentar el desenvolupament d’equipaments públics: Desenvolupar nous equipaments comunitaris, culturals, sanitaris i esportius, com el nou CAP, teatre, i l'ampliació del complex esportiu.
  • Dinamitzar l'economia local: Atraure noves activitats comercials i serveis, potenciant la vitalitat econòmica i creant noves oportunitats laborals.
  • Incrementar la seguretat: Eliminar el pas a nivell, reduir els riscos associats a les vies ferroviàries, i disminuir les molèsties causades pel soroll i les vibracions.

Normativa que desenvolupa

Modificació Puntual del Pla General Metropolità

Proposta de membres de la comissió d'estudi

Serveis tècnics municipals del Departament d’Urbanisme i del Departament de Manteniment i Medi Ambient.

Calendari d'elaboració

20 dies hàbils, des del 21 de d’octubre de 2024, a l'adreça de correu electrònic: territori@santfeliu.cat

Salta a la part superior