L'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat posa a disposició de la ciutadania la informació pública de la que disposa, en aplicació de les lleis estatal i autonòmica de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
El dret d'accés a la informació pública es pot exercir a partir dels 16 anys i només pot ser denegat o restringit en els següents casos:
- La seguretat pública.
- La investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries.
- El secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per l’Administració pública, si el secret o la confidencialitat estan establerts per una norma amb rang de llei.
- El principi d’igualtat de les parts en els processos judicials o la tutela judicial efectiva.
- La intimitat i els altres drets privats legítims.
- El secret professional i els drets de propietat intel·lectual i industrial.
- Si la informació te la condició de protegida i així ho estableix expressament una norma amb rang de Llei.
- La informació relativa als menors d’edat , el coneixement de la qual o divulgació pot condicionar el lliure desenvolupament de la seva personalitat en el futur, excepte si es pot garantir el seu anonimat.
Com es pot accedir a la informació pública?
- Mitjançant aquest web es pot accedir a la informació sobre dades i continguts de diversa naturalesa relacionats amb l'activitat municipal: informació institucional i organitzativa, gestió econòmica i pressupostària, informació de rellevància jurídica, contractació pública, etc. En el Portal de Transparència Municipal podeu trobar informació detallada sobre el pressupost i indicadors d'avaluació del nivell de transparència. És a dir, tot allò que es coneix com a publicitat activa.
- Quan la informació a la que es vol accedir no està publicada en el web municipal es pot sol·licitar per qualsevol mitjà que permeti la legislació vigent en matèria de procediment administratiu.
Què es pot sol·licitar?
Es pot demanar tota aquella informació que ha estat elaborada pel propi ajuntament i també aquella que l'Ajuntament té com a conseqüència de la seva activitat o en l'exercici de les seves funcions, sense necessitat de justificar l'interès ni la motivació de la sol·licitud.
Totes les peticions seran ateses en el termini màxim d'un mes i, sempre que sigui possible, la informació serà lliurada en la manera i el format que se sol·liciti.