Coronavirus

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
06/05/2024 02:15:08

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Informació institucional sobre el coronavirus

Novetats a l’Ingrés Mínim Vital (IMV)

El BOE del dia 23 de setembre ha publicat un Reial Decret Llei que inclou modificacions de l'RD 20/2020, amb una sèrie de mesures per simplificar i millorar la tramitació de l’ IMV.

Augment de la retroactivitat:

Davant els problemes i dificultats per obtenir la documentació requerida durant la pandèmia, s'ha estès el període de retroactivitat de el 15 de setembre a l'31 de desembre. Això vol dir que les sol·licituds presentades fins a final d'any tindran efectes econòmics des de l'1 de juny, sempre que en aquesta data el sol·licitant complís els requisits. Si no és així, els efectes econòmics seran retroactius al primer dia del mes següent en què es compleixin els requisits.

Ampliació del termini de resolució:

S'ha ampliat el termini de resolució i notificació de les sol·licituds fins als sis mesos. Fins ara, aquest període era de tres mesos i si el sol·licitant no obtenia resposta en aquest temps, el silenci administratiu era negatiu, és a dir, es donava per fet que no s’havia concedit l' IMV.

Eliminació del requisit previ d’estar inscrit al SEPE:

Una altra de les modificacions de la normativa és l'eliminació del requisit previ d'estar inscrit en els Serveis Públics d'Ocupació (SEPE), que passa ara a ser una obligació a posteriori que el beneficiari haurà de complir en els 6 mesos següents al reconeixement de l' IMV. A més, tal com explica la Seguretat Social, estaran exempts d'aquesta obligació els estudiants d'estudis reglats menors de 28 anys, els cuidadors no professionals de persones en situació de dependència, així com a persones majors de 65 anys, discapacitades en un grau igual o superior a l'65%, en situació de dependència reconeguda o perceptores de pensions contributives d'incapacitat permanent absoluta o de gran invalidesa; d'invalidesa no contributiva o jubilació no contributiva.

Menys documentació a presentar:

Una de les mesures està orientada a facilitar els tràmits que han de realitzar els sol·licitants de l' IMV. Es permetrà l'encreuament massiu de dades de titulars i beneficiaris de les sol·licituds amb els que obren en el padró, per poder obtenir la informació de padró de forma automàtica en el cas en què coincideixi la informació entre el sistema i la sol·licitud. Amb això, s'evitarà que el ciutadà hagi de demanar aquests documents als municipis. No es requerirà, en relació amb aquestes dades, el consentiment de les persones empadronades al domicili de la persona sol·licitant.

Comunitats autònomes:

A més, a partir d'ara es facilitarà la gestió de l'IMV als beneficiaris de les rendes mínimes d'inserció de les comunitats autònomes i d'altres prestacions estatals.

L'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) podrà reconèixer els beneficiaris de les rendes autonòmiques fins al 31 de desembre si la comunitat autònoma certifica la constitució de la unitat de convivència i posseeix la documentació que acrediti el compliment dels requisits de la prestació.

Telèfon per demanar hora a l’INSS: 901 10 65 70

Salta a la part superior