Últimes notícies

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
28/04/2024 01:13:08

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Hemeroteca

eSports i videojocs made in Sant Feliu (1): Ecosistema

12/05/2020
Lectures: 3182
eSports i videojocs made in Sant Feliu (1): Ecosistema

"INNO-GAMING CITY" SANT FELIU? A algunes persones els va sobtar aquest projecte, consisteix en tot un conjunt d'actuacions i complicitats per aconseguir potenciar l'ecosistema local d'eSports i videojocs de Sant Feliu.

Moltes persones van constatar eSports i videojocs made in Sant Feliu (1): Ecosistema que alguna cosa estava passant arrel del Festival Sant Feliu eSports Day, tot i que una flor no fa estiu aquest esdeveniment era quelcom més, era la concreció de molts actors i agents que van posar el seu impuls gaming a Sant Feliu.

Però? quina relació té la nostra ciutat amb el fenomen dels eSports i amb la producció de videojocs? Ve de lluny? Quines han estat algunes de les seves fites? I els seus protagonistes? Pot esdevenir un sector tractor de l'economia taronja (indústries culturals i creatives) a Sant Feliu?

Sant Feliu compta amb dues associacions locals relacionades amb els eSports i el videojocs: SF Lighteens i Freedom Games. Segur que recordeu la Júlia Núñez i en Rubén Olivas de SF Lighteens, un autèntic Club d'esports electrònics de Sant Feliu amb vincle amb el Casal de Joves i que ha organitzat recentment el Torneig virtual "Sant Feliu Open". Pel que fa a Freedom Games i el seu projecte de pre-acceleradora gaming, aquesta entitat promou l'emprenedoria en el disseny i desenvolupament de videojocs amb diverses eines (pràctiques, formació, assessorament?), amb la finalitat de professionalitzar i donar més sortides al sector, també us sonarà de ben segur el seu impulsor en Felipe Ruiz, ex-Explorer i participant al Baix Innova Social BIS'17 amb el projecte "The Fish-E Company".

Però Sant Feliu de Llobregat també té casters (comentaristes i locutors especialitzats en esports electrònics) tant mediàtics com Bengall, startups pioneres en el món de la gamificació com va ser la santfeliuenca Compartia i professionals referents de les mateixes com Flavio Escribano i Sergio Alloza de la Fundación Gecon que dissenyen experiències lúdiques per canviar comportaments en diferents contexts (acadèmic, professional?) amb projectes tan disruptius com Soft Skills Games, precursors dels centres d'alt rendiment en videojocs i eSports com l'emprenedor santfeliuenc Albert Carpi i el "Petrer Tech Sergi Moreno que a més de CEO del coworking local Creus36 és director general de eMonkeyz un club d'eSports fundat el 2012 que actualment participa a la Superliga Orange de LoL de LVP, components de la Comunitat d'innovació ciutadana Sant Feliu 2.0[20] com Xavier Sancliment cofundador de l'empresa S2V Digital Sports impulsora de la primera "gaming house" de Catalunya, un espai creatiu i cooperativa audiovisual i media local com MTK Space d'en David Espert, Albert Obiols i Albert Marsà que també ha realitzat treballs de captura de moviment per videojocs, o el santfeliuenc Fran de l'empresa de moda gamer 6KSKIN, les actuacions de l'acadèmia d'eSports BtheGame de L'H que ha col·laborat en diverses iniciatives locals (xerrades, torneig benèfic?), que vol incloure perspectiva de gènere i que ha sondejat una lliga escolar a Sant Feliu, etc.

Però també segur que recordeu la Garantia Juvenil sobre "videojocs, 3D, gamificació i tecnologies experiencials" que es va fer el 2017 a la Torre del Roser de Sant Feliu amb la Fundació Obicex però tampoc podem oblidar projectes gaming participants a EXPLORER com els "Electroplasmatic Games" (Dan Raigorodsky, Andrés García, Eduard Balust, Marcel Felis...) que van ser participants a l'edició de 2015 de YUZZ o les noies de "3 Happy Tigers" (Ksenia Klykova, Cristina Prim, Marina Díaz i Guillem Galimany) de l'edició 2016 amb el seu videojoc "CUBZLE" premiat a la 46a. edició dels premis LAUS i la 3 Headed Monkey Award. Fins i tot, al 2014, vam comptar amb la mentoria de l'emprenedor de 15 anys Jordi Nebot per explicar als aspirants del Campus YUZZ 2014 la seva idea de negoci, Playerset, The Social Gaming Revolution, una plataforma per amants dels videojocs que no incloïa només als jugadors ja que creava un ecosistema i volia unificar el sector gaming.

El santfeliuenc Pau Gámez, ilustrador, dibuixant de còmic i professor a l'Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI), ja al 2012 i en companyia d'Adrià Freixas, en el marc del concurs de videojocs Dream Build Play creat per Microsoft, van crear el videojoc ZOO PANIC. El 2013, des de la marca "Amb Seny Estudi" creada per Pau Gámez, Àngel Miguel i Adrià Freixas, es va crear HITO, un videojoc que permet assimilar els continguts de l'assignatura d'història amb un format de joc de rol que permet viure en primera persona els fets històrics d'una manera lúdica, projecte que va ser mereixedor del segon premi de l'edició 2013 del concurs d'emprenedoria YUZZ Sant Feliu. 

I què em dieu de les nenes que aprenien a CO-Innova_LAB el 2016 a crear els seus propis videojocs en el Code Club, una comunitat de programació d'ordinadors per a infants i joves? I del concurs de disseny de videojocs "Sant Feliu Game" organitzat per l'associació local CRIDEM Educa al 2014 i que s'adreçava als alumnes de 5è i 6è d'educació primària de la ciutat que consistia en el disseny d'un videojoc amb diferents escenaris i/o personatges amb relació amb Sant Feliu? I d'en Francisco Sánchez que vol arrencar un Club Mèdia orientat a creadors amateurs de videojocs a la ciutat?

I ja parem! que si seguim tirant enrere arribarem a les xerrades de 2007 a càrrec de La Fiambrera Obrera al Casal de Joves de Sant Feliu sobre Bordergames un programari lliure que permetia que un grup de joves puguin crear el seu propi videojoc, incorporant personatges i situacions que es corresponen amb vivències i experiències pròpies o, fins i tot, al CD-rom interactiu "El tomb de la garsa. Un passeig virtual per la ciutat de Sant Feliu de Llobregat", premi Innova de la Diputació de Barcelona el 1998. 

En dies successius anirem posant el zoom en algunes de les persones protagonistes d'aquest ecosistema.

L'objectiu no és fàcil però sens dubte existeixen fonaments reals per portar-ho a terme i, tal i com diu, en Flavio Escribano, component de la comunitat d'innovació ciutadana "Sant Feliu 2.0[20]": "si no hay desafío no hay videojuego".

No us podeu perdre algunes de les entrevistes que tenim per vosaltres!

Aquesta acció està subvencionada per la Diputació de Barcelona en el marc de les Iniciatives territorials innovadores per al desenvolupament econòmic.

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior